Ümit Kalko Haberleri
Kişinin yasevimliığı toplum içre değeri olan , yetenek, reviş ve öbür davranış biçimlerini vüruttirdiği proseslerin tübaşöğretmen.
Eğitim, önceden saptanmış esaslara nazaran insanoğluın davranışlarında belirli vürutmeler sağlamlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.
Eğitim; ferdin davranışlarındaki yaşantısı suretiyle kasıtlı olarak ve isteyerek değişlemme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kabilinden eğitimin bir çok tanımı kuruluşlabilmektedir. Ancak, günümüzde çoğunlukla yeğleme edilen tanım:
“Kişinin davranışında, kendi yaşantısı suretiyle ve kasıtlı olarak istenilen yönde( eğitimin lakinçlarına oranlı ) değişlemme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu teşhis nazaran;
· Eğitim bir prosestir.
· Eğitim sürecinde, ferdin davranışlarının istenilen yönde değişlemtirilmesi lakinçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki değişlemme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim sürecinde ferdin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç baz öğesi vardır.
1. Fakatç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Değerlendirmeler
Eğitim lakinçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam paha ve değerlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı cemi kültürler ciğerin özdeşdır. Fakatçların içeriği ve öğrenme ciğerin kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre nazaran değişlemebilir, lakin sürecin doğbirliı değişlemmez.
Eğitim kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih boyunca biraşkın filozof ve eğitimci, eğitimin ne evetğuna dair farklı farklı tanımlamalarda bulunmuşdolaşma. Hasetmüzde ise eğitimin kabul edilen ölçün tanımı şudur: Eğitim, ferdin davranışlarında kendi yaşantıları suretiyle kasıtlı olarak istendik davranış değişlemikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın içre eğitime dair temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları suretiyle”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değişlemikliği” ve “müddetç” kabilinden kelimeler eğitimin anne taşlarıdır.
Eğitim, âdemoğlu ciğerin ömür boyu devam eden bir prosestir ve davranışlarda tadil meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise ferdin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik kısaca beklentilere ve hedeflere oranlı olabileceği kabilinden istenmedik yönde de vürutebilir. Eğitim sürecinin işlemletilmesi ise kasıtlı kısaca programlı ve programlı olabileceği kabilinden vürutigüzel de olabilir. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal yetişek, vürutigüzel meydana getirilen eğitime ise informal yetişek denir. Henüz açıklayıcı bir örnek verirsek mektep, dershane, yetişek merkezleri kabilinden mekânlarda maruz yetişek formal; ferdin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı sıfır yetişek ise informal eğitidir. Doğrusu yetişek sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.
Eğitim Türleri
Eğitim türlerine nazaran sınıflandırıldığında formal ve informal yetişek olgunlaşmak üzere dü tür ortaya çıkar. Formal yetişek okullarda ya da kurumlarda belirli bir tasavvur ve program çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu yetişek tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende yetişek süreci idari bir ekip ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal yetişek ise bizatihi vüruten plansız ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki duygusal bu eğitimi toplumsal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim Sistemi
Eğitim, bir cümle olarak ele allıkındığında ise yetişek sisteminin üç baz ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, prosesler ve çıktılardır. Mebde; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, donanım, maliyet, personel kabilinden fiziksel unsurlardır. Müddetç; mektep içre meydana gelen dersler, öğrenme yaşantıları ve ibret aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde uzmanlık, yeterlilik, bitirme, sınav hatimeları kabilinden istenilen davranış değişlemiklikleridir.