Tilki SEO
SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki konsept. Fakat bu iki konsept konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online düzenışmutaş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-ticaret siteleri ciğerin ciddi olan bu iki konsept, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her iki konsept da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı evet, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makalemızda bugün bugün birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını berenarı daha harisalım ve beraber inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması ciğerin yapılan çdüzenışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam alımı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk geriışı hizmetlemlerinin hepsine denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik değerini pozitifrmaya yönelik bir çdüzenışma olan SEM, jüpiter kitlesini yükseltmek açısından da enikonu önemlidir. Hassaten SEM çdüzenışmaları ile trafiğinizi entelekt arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çdüzenışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çdüzenışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe ciğerin maruz reklamları kapsarken SEO çdüzenışmaları sınırlı anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde buyurmak ciğerin yapılan çdüzenışmalardır. Gelin, bu muhaliflaştırmayı berenarı daha harisalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çdüzenışmaları arasındaki başkalık; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret muhaliflığında, SEO’nun ise ciğererik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde strüktürlabilmesidir. Kısaca SEO ciğerin en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi ciğerin yeni bir ödeme strüktürlmaz.
Bunun dışında bir önemli başkalık da hızdır. SEM çdüzenışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaca süre içinde pozitifrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çdüzenışmaları ise uzun soluklu çdüzenışmalardır. SEO çdüzenışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalısınız.
Bu iki sayısal pazarlama konseptı arasındaki bir gayrı önemli başkalık da doğallıktır. SEM çdüzenışmaları ücretli reklam çdüzenışmaları olduğu ciğerin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çdüzenışmalarında bu tavır farklıdır. SEO çdüzenışmaları daha katıksız uygulamaları kapsar ve sitenize daha örgensel bir yoğunluk temizışı katkısızlar.
Bu iki konsept, ciğererik bakımından da tefavüt gösterir. SEO çdüzenışmalarındaki ciğererikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çdüzenışmalarında ise garaz daha ticari olduğu ciğerin ciğererikler SEO çdüzenışmalarındaki gibi olmayabilir.
Fakat bu kabul etmek bileğildir ki SEM ciğererikleri kalitesizdir. Sadece iki konsept arasındaki ciğererik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha hayırlı evet da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine gereğince ikisinden bile faydalanılabilir.
Tasarmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Yoğaltıcı Davranışları: Dijital Dönüşümün Yükselişi makalemıza geçebilirsiniz.